Toyota Supra
Michael Carlin az USA-ban él Illinois államban, computer technikusként dolgozik és egy szép nap a fejébe vette, hogy megdönti a lóerő-világrekordot. Michael-nek egy Lexus IS300-as típusú autója volt, és azon gondolkozott, hogy milyen autót vegyen alapul a lóerő-világrekord megdöntéséhez. Erőt véve magán egy hüvős reggelen rávette magát és elment egy tuning boltba, ahol összetalálkozott Marcus Frost-al, aki egy JZA80-as típusú Toyota Supra büszke tulajdonosa volt. Michaelt elvitték egy próbakörre, és ekkor pattant ki a szikra a fejéből, hogy ő ebből akar egy nagyon erős autót építeni, amivel meg tudja dönteni a világrekordot. Végül sikerült neki ezt az ezüst színű, 1998-as évjáratú automata Suprát megvennie. Egy év elteltével 2002-ben már 406 lóerős volt a Supra, ez kevésnek bizonyult, ezért elvitte az autót a Garage Dynamics-hez. A kocsi kapott egy HKS turbo-készletet és kicserélték a szelepeket, injektorokat, a MAP szenzort és raktak hozzá egy EMS-t és egy O2 vezérlőt. Miután elkészült a tuning Michael kiváncsi volt, hogy hány lóerős is lett a kocsija, ezért elvitte leméretni és amikor meghallotta az eredményt, ami 844 lóerő volt 33 Psi maximális turbonyomás mellet, akkor először nem hitt a fülének, de aztán sikerült neki hamar megbarátkozni a gondolattal, hogy 2 hét alatt több mint a duplájára növelték a lóerők számát. Az hogy mindez mennyibe került, Michael nem árulta el. A motorteljesítmény már közel volt a rekordhoz, de a kocsi külseje nem tetszett, ezért ezután a külső átalakítására szánta el magát az ifjú informatikus. A kocsi 5 hetet töltött a Custom Cars Unlimited-nél, ahol a kocsi komplett külseje átalakításra került. Új kerekeket, lökhárítókat, küszöböket, motorháztetőt, szárnyat és mindehhez egy gyönyörű ezüst színű gyöngyházfényezést kapott. Az eredmény ismét meghökkentő lett. Ezután következett a belsőtér átalakítás, mely során Sparco Milano üléseket, Alpine IV900-as DVD lejátszós fejegységet, tízezerig skálázott fordulatszámú kilométerórát, Blitz SBC-id turbovezérlőt és egy Blitz DATT turbo időzítőt kapott a kis Supra. A világrekordot ekkor (2003. szeptember) Peter Blach tartotta 958 lóerővel. Michael autója ekkor még csak 844 lóerő volt, ami kevésnek bizonyult a rekord megdöntéséhez, ezért újabb lépésekre szánta rá magát, mégpedig az AEM-el csináltatott egy turbo átalakítást, amely során kicseréltek pár dolgot, a turbo maximálás nyomását, pedig felvitték 36 Psi-re. Miután ez is kész lett, újra elvitte autóját a teljesítménypadra, ahol 980.55 lóerőt mértek. Ez nem jelentett mást mint, hogy ő tartja a lóerő rekordot. Először el se hitte az eredményt, aztán hamarosan örömmel vette tudomásul, hogy a sok munka és pénz nem volt hiábavaló. Egyesek a sikerélményért mit meg nem tesznek?! Nemrég tudtuk meg, hogy Michael nem fért a bőrébe és azóta még egy NOS készletet is beszereltetett az autójába, amivel a negyedmérföldös gyorsuláson a bűvös 10 másodperces határ alá tudott menni, ami eddig csak nagyon keveseknek adatott meg. 1000 lóerő felett van most az autó? Úgy gondoljuk igen és ez még csak nőni fog, ahogy Michaelt ismerjük.
|